Overslaan naar inhoud

Algemene verkoopvoorwaarden

Artikel 1 – Voorwoord

Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn gesloten tussen enerzijds het merk Taohé, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd aan de Rue Demi-Lune, 40, 1435 Mont-Saint-Guibert (e-mail : hello@taohe.be) ingeschreven in het Register van de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer BE0765740467 hierna genoemd « de verkoper » en, anderzijds, elke persoon die een aankoop wil doen via de website www.taohe.be hierna genoemd « de Klant ».

Artikel 2 – Toepassing

De Algemene Verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die via onze website worden geplaatst www.taohe.be. Elke bestelling geplaatst bij Taohé vereist verplicht de goedkeuring van de Algemene Verkoopvoorwaarden en houdt de aanvaarding ervan in.

De verkoper kan deze Algemene Verkoopvoorwaarden te allen tijde wijzigen. In dat geval zijn de voorwaarden die van kracht zijn op de datum van de bestelling door de Klant van toepassing.

Artikel 3 – Producten

3.1. De producten zijn diegene die worden aangeboden in de catalogus gepubliceerd op de website van Taohé. Elk product wordt vergezeld van een beschrijving. De foto's in de catalogus zijn zo trouw mogelijk, maar kunnen geen perfecte gelijkenis met het aangeboden product garanderen, met name wat betreft de kleuren. Elke creatie is uniek en de foto's kunnen lichtjes afwijken van de werkelijke modellen. Het is een ambachtelijk werk. Deze foto's vallen niet onder het contractuele kader.

3.2. Deze producten worden aangeboden binnen de grenzen van de beschikbare voorraad. In geval van bevoorradingsproblemen of als de producten niet meer op voorraad zijn, zal de Klant zo snel mogelijk per e-mail op de hoogte worden gesteld, en zal hem worden voorgesteld om te kiezen tussen wachten of de bestelling van de niet-beschikbare artikelen kosteloos te annuleren. De verkoper zal de Klant terugbetalen voor elk eventueel betaald bedrag. De beschikbare artikelen zullen normaal worden geleverd.

Artikel 4 – Bestelling en contract

4.1. Bij een eerste bestelling is de klant verplicht om een account aan te maken via het scherm "maak uw account aan". Hiervoor moet de klant zijn persoonlijke gegevens invoeren.

4.2. De site www.taohe.be u biedt verschillende artikelen aan, ingedeeld per productcategorie. Om een product aan te schaffen, hoeft u alleen maar op het productblad van uw keuze te klikken, de maat, het metaal en/of de kleur te selecteren en op "aan winkelwagentje toevoegen" te klikken. De Klant moet vervolgens zijn bestelling bevestigen en de betaling uitvoeren. De inhoud van het winkelwagentje kan op elk moment worden bekeken door op de knop "Winkelwagentje" te klikken. Producten kunnen uit het winkelwagentje worden verwijderd door op de knop "Verwijderen" te klikken.

4.3. Door het ingevulde bestelformulier op de website www.taohe.be in te dienen en op "Bestelling plaatsen" te klikken, doet de Klant een bindend aanbod voor de totstandkoming van een koopovereenkomst met de Verkoper. Voor de definitieve verzending heeft de Klant de mogelijkheid om de juistheid van de ingevoerde gegevens op een overzichtspagina te controleren en deze te corrigeren door de knop "Vorige pagina" in de browser te selecteren. De Klant blijft volledig verantwoordelijk voor de kwaliteit en de juistheid van de informatie die hij aan de website www.taohe.be verstrekt. De Verkoper kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen, met name op het gebied van levering, die voortvloeien uit een gebrek aan informatie van de Klant. Eventuele retourkosten zijn in dat geval voor rekening van de Klant.

4.4. Op basis van zijn aanbod stuurt de Verkoper de Klant een e-mail ter bevestiging van de bestelling en controleert hij de haalbaarheid van het aanbod van de Klant. De bevestiging van de bestelling vormt geen aanvaarding van het aanbod, maar dient enkel om de Klant te informeren dat de Verkoper zijn bestelling heeft ontvangen. Bestellingen worden pas definitief aanvaard na volledige betaling van de verschuldigde bedragen op het moment van de bestelling. Het contract wordt pas gesloten wanneer de Verkoper het bestelde product naar de Klant verzendt en de verzending aan de Klant bevestigt via een tweede e-mail (verzendbevestiging).

4.5. De Verkoper behoudt zich het recht voor om op elk moment de productie van bepaalde producten stop te zetten en kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen die deze stopzetting voor de Klant met zich mee zou kunnen brengen.

Artikel 5 – Prijs

5.1. De prijzen vermeld op de website www.taohe.be zijn geprijsd in euro's, inclusief alle belastingen (TTC), zonder korting en exclusief deelname aan de verzendkosten.

5.2 . Elke verhoging van de btw of elke nieuwe belasting die wordt opgelegd tussen het moment van de bestelling en dat van de levering, zal ten laste van de klant zijn.

Artikel 6 – Betaling

6.1. De klant is verplicht om onmiddellijk bij de bestelling, voorafgaand aan de levering, het volledige bedrag te betalen, hetzij per bankoverschrijving binnen een periode van 5 werkdagen, hetzij via het online betaalsysteem. Alleen de volgende betaalmethoden zullen worden aanvaard voor online betaling:

  • Paypal
  • Bankoverschrijving naar onze rekening BE77 7512 0742 5042 (BIC AXABBE22)

6.2. Als de klant kiest voor betaling per bankoverschrijving, wordt de bestelde goederen gedurende een periode van 5 werkdagen voor hem gereserveerd. Als na afloop van de 5 werkdagen na de dag van de bestelling de betaling niet op de bankrekening van Taohé is aangekomen, wordt de bestelling geannuleerd.

6.3. Online betalingen zijn afhankelijk van de woo-commerce plug-in (https://woocom- merce.com/). De Verkoper wijst alle niet-functioneren/problemen met betrekking tot de transactie en de betaling die eigendom zijn van woo-commerce van de hand.

6.4. In geval van verdenking van fraude behoudt Taohé zich het recht voor om een aanvullende informatieprocedure te starten met de klant door verschillende bewijsstukken te vragen, en, na deze procedure, om elke bestelling of levering te annuleren of op te schorten.

Artikel 7 – Levering

7.1. De verzendkosten zijn aangepast aan de bestemming en worden aan het einde van het bestelproces vermeld, vóór de definitieve bevestiging door de Klant. Ze worden in rekening gebracht bovenop de prijzen van de geselecteerde artikelen.

7.2. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, zijn de levertijden indicatief en worden ze niet gegarandeerd door de Verkoper. Als de klant kiest voor betaling per bankoverschrijving, zullen de levertijden opnieuw worden berekend vanaf de datum van ontvangst van de betaling. Het niet naleven van de levertijden kan de annulering van de bestelling, de ontbinding van het contract of de vordering van enige schadevergoeding door de Klant niet rechtvaardigen. Als we om welke reden dan ook niet in staat zijn om de leverdatum na te komen, zullen we de Klant zo snel mogelijk informeren en hem ofwel voorstellen om de uitvoering van het Contract voort te zetten met een nieuwe leverdatum, ofwel om het Contract te beëindigen en de door de Klant betaalde bedragen terug te betalen.

7.3. Leveringswijze: de pakketten worden verzonden via Bpost. De Klant kan de voortgang van zijn bestelling volgen via de trackinglink die hem zal worden meegedeeld. De Verkoper wijst alle verantwoordelijkheid af in geval van een storing van de Bpost-website en eventuele vertragingen veroorzaakt door het transportbedrijf.

7.4. Zodra het pakket klaar is voor verzending, wordt er een e-mail gestuurd door de Verkoper naar de Klant ter informatie. Deze e-mail zal de nodige informatie en middelen verstrekken zodat de Klant online de stappen van de levering van zijn pakket kan volgen.

7.5. De levering van de bestelling gebeurt op het afleveradres dat met de klant is overeengekomen, zoals vermeld in de orderbevestiging, voor rekening en risico van de klant.

Artikel 8 – Voorbehoud van eigendom

De verkochte producten blijven ons eigendom totdat de volledige prijs en de verzendkosten zijn betaald.

Artikel 9 – Klacht

9.1. Bij de ontvangst van het pakket is de Klant verplicht om de staat van het pakket visueel te controleren. Elke visuele afwijking die de Klant op het moment van levering kan vaststellen (open of beschadigd pakket, ontbrekend of beschadigd artikel) moet op dezelfde dag of uiterlijk de volgende dag na de levering van het pakket per e-mail aan hello@taohe.be worden gemeld, met vermelding van het type defect, de referenties van de bestelling en de leveringsdatum.

9.2. De Klant is verplicht om onmiddellijk na ontvangst van het pakket de conformiteit van het product te controleren. In geval van non-conformiteit ten opzichte van de bestelbon, is de Klant verplicht om zijn klacht per e-mail te sturen naar hello@taohe.be op dezelfde dag of uiterlijk de volgende dag na de levering, waarbij hij nauwkeurig beschrijft waarin de geleverde inhoud niet conform is ten opzichte van de inhoud van de bestelbon, evenals de referenties van de bestelling en de leverdatum. Bij gebreke hiervan wordt de levering als aanvaard beschouwd en kan er geen klacht tegen de Verkoper worden ingediend vanwege de levering of zichtbare gebreken.

Artikel 10 – Herroepingsrecht

10.1. Overeenkomstig de wet van 6 april 2010 betreffende de marktpraktijken en de bescherming van de consument, heeft deze een herroepingsrecht van 14 kalenderdagen vanaf de dag na de leveringsdatum om, op zijn kosten, risico's en verantwoordelijkheden, de aangekochte producten die hem niet bevallen terug te sturen naar het Administratief Kantoor, rue des Sablières 2A, box 001, 1435 Mont-Saint-Guibert (België).

10.2. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op gepersonaliseerde en op maat gemaakte producten.

10.3. Om zijn recht op herroeping uit te oefenen, moet de consument-klant de Verkoper per e-mail op het adres hello@taohe.be informeren over zijn beslissing om dit contract te annuleren. Om de herroepingstermijn te respecteren, volstaat het om uw kennisgeving voor het einde van de herroepingstermijn te verzenden.

10.4. Alleen de producten die in perfecte staat in hun originele verpakking worden teruggestuurd, kunnen worden teruggenomen. Elk product dat beschadigd is of zonder originele verpakking is, zal niet worden omgeruild of terugbetaald.

10.5. De Verkoper raadt de Klant aan om de retour van zijn producten te doen via een betrouwbare vervoerder. Het wordt sterk aangeraden om de goederen aangetekend of met een traceercode terug te sturen en, indien van toepassing, een verzekering af te sluiten bij de vervoerder voor de handelswaarde van de producten. De Verkoper sluit alle verantwoordelijkheid uit voor de risico's die verband houden met de vervoerder die verantwoordelijk is voor de retour van het of de producten.

10.6. In het geval dat de retour door de Verkoper is goedgekeurd, kan de klant om een terugbetaling vragen (met uitzondering van de verzendkosten) volgens de afgesproken betaalmethode of een tegoedbon die kan worden afgetrokken van een volgende bestelling.

Artikel 11 – Overmacht

Wij zijn niet verantwoordelijk voor de niet-nakoming of vertraging in de nakoming van enige van onze verplichtingen wanneer deze niet-nakoming te wijten is aan overmacht, met name - zonder dat deze opsomming uitputtend is - in geval van brand, hagel, natuurrampen, stakingen, algemene tekorten in de bevoorrading, handelingen, decreten, wetgeving, regelgeving of beperkingen van enige overheid of openbare autoriteit, incidenten of ongevallen in de zee- of binnenvaart, postvervoer of enig ander type vervoer.

In geval van overmacht zullen onze contractuele verplichtingen gedurende de volledige duur van de overmacht worden opgeschort en zullen onze uitvoeringstermijnen, indien van toepassing, worden verlengd met een termijn die gelijk is aan de duur van de overmacht. Als de overmacht leidt tot een definitieve onmogelijkheid om onze contractuele verplichtingen na te komen, zullen wij van deze verplichtingen worden vrijgesteld.

Artikel 12 – Intellectuele eigendomsrechten

Alle elementen van de site www.taohe.be zijn en blijven het intellectuele en exclusieve eigendom van deze site of van de personen waarvan wij een licentie hebben. De Klant kan hier dus geen gebruik van maken zonder hiervoor uitdrukkelijk en vooraf toestemming te hebben gekregen.

Artikel 13 – Bescherming van persoonsgegevens

13.1. In het kader van en voor de levering van de producten erkent en aanvaardt de Klant dat de Verkoper bepaalde persoonsgegevens verzamelt en verwerkt. Elke verwerking van persoonsgegevens zal plaatsvinden in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens en de bescherming van de privacy.

13.2. De persoonsgegevens die aan de Verkoper worden meegedeeld, worden door de Verkoper verwerkt voor het beheer van zijn klanten, wat onder andere de beheer van de pre-contractuele en contractuele relaties van deze laatste en de informatie aan deze laatste omvat, evenals voor commerciële prospectie (direct marketing).

13.3. De Klant erkent en aanvaardt dat de Verkoper persoonsgegevens kan overdragen aan derden voor de levering van de bestellingen.

13.4. De klant kan, op verzoek en kosteloos, zich verzetten tegen de verwerking van zijn gegevens voor commerciële prospectie (direct marketing). Bovendien heeft de klant het recht om kosteloos de rectificatie te verkrijgen van onjuiste persoonsgegevens die op hem betrekking hebben.

Artikel 14 – Geschil: toepasselijk recht en bevoegde rechtbank

De contractuele relaties van Taohé met de Klant worden beheerst door het Belgische recht.

Elk direct of indirect geschil van Taohé met de Klant valt onder de bevoegdheid van de Rechtbanken en Hoven van Waals-Brabant (België).

Artikel 15 – Bewijs

De partijen aanvaarden, in het kader van hun relaties, de middelen van elektronische bewijzen (voorbeeld: e-mail…).

Artikel 16 – Aansprakelijkheid

Taohé sluit enkel middelenverbintenissen af voor alle stappen van toegang tot de site, van de bestelling tot de levering. De aansprakelijkheid van Taohé kan niet worden ingeroepen voor alle ongemakken of schade die inherent zijn aan het gebruik van het internet, met name een onderbreking van de dienst, een externe inbreuk of de aanwezigheid van computervirussen, of enige gebeurtenis die als overmacht kan worden gekwalificeerd.

Artikel 17 – Algemeenheden

De nietigheid of de onwettigheid van een van de clausules voorzien in de contracten (specifieke en algemene voorwaarden) leidt op geen enkele manier tot de nietigheid of ongeldigverklaring van de andere voorwaarden van het contract dat tussen de partijen is gesloten; de andere clausules blijven volledig geldig.